Wednesday, February 11, 2009

MB Perak dihalang masuk, lambai tangan pada kakitangan

Johari Jaffar
Tue | Feb 10, 09 | 2:21:16 pm MYT

IPOH, 10 Feb (Hrkh)- Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamaludin dihalang untuk masuk ke pejabatnya jam 11.05 pagi tadi dan beliau akur dengan arahan tersebut.
Iklan




Menteri Besar bersama Exco Exco Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak sampai di pintu masuk jam 11.05 pagi sebagai memenuhi janjinya untuk datang ke pejabatnya hari ini.

Sebelum itu di pintu masuk Bangunan Perak Darul Ridzuan telah dikawal ketat oleh pihak polis anggota polis simpanan persekutuan (FRU)

Namun kawalan ketat pihak keselamatan sedikit pun tidak mematah semangat Menteri Beaar dan Exconya untuk cuba masuk ke pejabatnya.

Dalam sidang medianya di pintu masuk bangunan tersebut Nizar menjelaskan pada hari ini adalah hari bertemu pelanggan dan beliau datang untuk memenuhi temu janji namun telah dihalang.

"Kami akur dengan arahan dan akan pulang," katanya.

"Pagi ini saya datang bersama Exco Exco Kerajaan Pakatan Rakyat, kami utamakan keamanan dan ketemraman dan kami akan balik " Kata Mohamad Nizar

Di samping itu kelihatan di cermin cermin tingkat bangunan tersebut para pegawai dan kakitangan pejabat menyaksikan peristiwa Menteri Besar dihalang dan tidak membenarkan Nizar masuk ke dalam bangunan tersebut dan mereka melambaikan tangan kepada Menteri Besar. Dato' Seri Nizar turut membalas lambaian mereka itu. - azm _

1 comment:

  1. SIAPA MENTERI BESAR TU.... DIA BUKAN MENTERI BESAR LAGI LA... JGN DUK PERASAN....

    PERLU DIINGATKAN... PAS ADALAH BILANGAN DUN YG TERKECIL DALAM PAKATAN YG MENANG DLM PILIHANRAYA UMUM DAHULU.... JADI TIADA ISTILAH MANDAT DARI RAKYAT SEBNRNYA... KALAU TIADA SULTAN YG BERKUASA UTK MELANTIK NIZAR.... MMG TAK MERASALAH JADI MB....

    ReplyDelete