Thursday, October 8, 2009

TIDAK TIMBUL BUDAYA SAMSENG DALAM PKR

Seri Iskandar
Parti Keadilan Rakyat(PKR)adalah Parti yang memperjuangkan Keadilan dan Kebenaran,manakala PAS pula Memperjuangkan Islam dan tidak timbul soal mengikut Budaya Samseng PKR kerana masing-masing Memperjuangkan perkara baik.Ketua Cabang PKR Parit,Kapten (B) Usaili Alias berkata,Budaya Samseng yang dikatakan Menteri Perdagangan Dalam Negeri,Koperasi dan kepenggunaan,Datuk Ismail Sabri Yaakob adalah tidak benar sama sekali kerana budaya itu datangnya dari Barisan Nasional(BN)sendiri.
Menurutnya,contoh terdekat yang boleh dilihat ialah Rompakan Kuasa BN di Perak dan ia adalah gambaran cukup cukup jelas BN mengamalkan Budaya Samseng dalam Parti mereka.
"Kita boleh lihat sendiri perjuangan PAS dan PKR yang mahu menengakkan Islam dan Keadilan serta mencari Kebenaran dalam sesuatu perkara.
"Jika kita lihat Ketua Umum PKR,Datuk Seri Anwar Ibrahim sanggup meringkuk dalam penjara selama 6 tahun bagi menunjukkan Kebenaran adalah dipihaknya.BN yang sebenarnya mengamalkan budaya samseng kerana Merampas Kuasa dari Pakatan Rakyat di Perak walaupun mereka mengetahui undang-undang dan juga perlembagaan tidak membolehkan mereka berbuat demikian.
"Mereka tidak tahu Menghormati Kuasa Sultan dan merekalah yang sebenarnya Samseng kerana sanggup melakukan perkara demikian.
Jika benar PKR membawa budaya samseng dalam PAS,mereka tidak akan meletakan Perjuangan sebagai Memperjuangkan Keadilan.
"Tuntut Islam itu sendiri tidak pernah mengajar Budaya Samseng dan Budaya Melayu kita jugak penuh dengan nilai-nilai Kesopanan.Mana mungkin PKR membawa Budaya Samseng yang dikatakan mempengaruhi PAS.
"Jika kita lihat dulu,DAP dikatakan sebagai parti mempunyai Budaya Samseng,namun setelah PR membawa mereka dalam perjuangan,mereka telah berubah menjadi lebih baik,"katanya.
Setelah menyertai Pakatan,DAP kini sudah boleh berhujah dengan baik malah menggunakan ayat Al-Ouran dalam hujahan mereka.
"Ini bukan satu sindiran kepada Islam tetapi menunjukkan bahawa mereka melihat perkara yang baik dalam Islam,"katanya.

No comments:

Post a Comment